2020.04.25 Saturday
OCSの様相 (Dimensions of the OCS)
Operations The Wargaming Journal(The Gamers)
Number 11 Winter,1993 (P.15-18)
OCSの様相 (Dimensions of the OCS)
by Dave Powell
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OCSの究極のゴールは、プレイヤーに自身が手に持つ部隊の能力を元に、至極当然に成功するドクトリンの展開を問う事にある、そして、もっとも成功するドクトリンとは歴史的に成功を生み出したドクトリンでもあると示す事にある。ゲームはプレイヤーに彼ら自身のドクトリンを創案する事を問う、そして、もしゲームが機能するならば、歴史はプレイヤーの選択の正当性を立証する。今までの所、我々はOCSが確かに非常に良く機能すると考える。
The ultimate goal of the OCS is to ask players to evolve the most naturally successful doctrine base on the capabilities of their forces at hand, and to show that the most successful doctrine is also the one that produces historical success. The game asks the players to invent their own doctrine, and if the game works, history validates the player's choice. So far, we think the OCS works very well indeed.
Number 11 Winter,1993 (P.15-18)
OCSの様相 (Dimensions of the OCS)
by Dave Powell
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OCSの究極のゴールは、プレイヤーに自身が手に持つ部隊の能力を元に、至極当然に成功するドクトリンの展開を問う事にある、そして、もっとも成功するドクトリンとは歴史的に成功を生み出したドクトリンでもあると示す事にある。ゲームはプレイヤーに彼ら自身のドクトリンを創案する事を問う、そして、もしゲームが機能するならば、歴史はプレイヤーの選択の正当性を立証する。今までの所、我々はOCSが確かに非常に良く機能すると考える。
The ultimate goal of the OCS is to ask players to evolve the most naturally successful doctrine base on the capabilities of their forces at hand, and to show that the most successful doctrine is also the one that produces historical success. The game asks the players to invent their own doctrine, and if the game works, history validates the player's choice. So far, we think the OCS works very well indeed.